کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316356 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

کشف حفره‌های خطرناک در سامانه احراز هویت اینترنتی

شبکه اجتماعی 11

به ‌تازگی خطای امنیتی مهمی در هر دو سامانه‌ احراز هویت OpenID و OAuth کشف شده است که می‌تواند برای مهاجم امکان سرقت داده‌های کاربر را فراهم کند و قربانی را به وبگاه‌های ناامن هدایت کند.

به گزارش سافت گذر به نقل ازفارس نیوز، در ماه گذشته‌ میلادی مهم‌ترین خبر امنیتی مربوط به آسیب‌ پذیری‌‌ Heartbleed بود که روز‌ها در صدر اخبار قرار گرفته بود و اهمیت آن مربوط به گستره‌ی استفاده از نرم‌افزار رمز‌نگاری OpenSSL بوده است.

این‌بار، آسیب‌ پذیری مهمی در سامانه‌های احراز هویت OpenID و OAuth که وبگاه‌های بزرگی چون گوگل، فیس بوک، LinkedIn، مایکروسافت و غیره از آن استفاده می‌کنند بار دیگر دنیای امنیت را به لرزه درآورده است.

دانشجوی دکترای دانشگاه Nanyang Technological در کشور سنگاپور به نام Wang Jing، به تازگی آسیب‌ پذیری مهمی به نام «Covert Redirect» را در سامانه‌های احراز هویت مذکور کشف کرده است

نحوه‌ی کار این آسیب‌ پذیری به این شکل است که قربانی با کلیک بر یک پیوندِ فیشینگ که از طریق رایانامه دریافت کرده است، یک پنجره‌ی بالاپر۱ در مرورگر خواهد دید که از وی می‌خواهد به منظور احراز هویت اطلاعات کاربری خود را وارد کند، بسته به‌ این‌که پیوند مربوط به چه وبگاهی باشد، کاربر دقیقاً آدرس وبگاه‌ها مانند فیس بوک و گوگل را مشاهده خواهد کرد. به محض تایید اطلاعات کاربر، اطلاعاتی که وی در این پنجره وارد کرده است، به سمت مهاجم ارسال خواهد شد.

البته نکته مهم این است که حتی اگر کاربر دکمه‌ تایید اطلاعات را نزند، به سمت وبگاهی که مهاجم می‌خواهد هدایت می‌شود که می‌تواند به صورت بالقوه رایانه‌ی قربانی را آلوده کند.

Wang می‌گوید وی با شرکت فیس‌ بوک تماس گرفته و اطلاعات این آسیب‌ پذیری را گزارش داده است، اما فیس بوک در پاسخ این مشکل را مربوط به سامانه‌ی احراز هویت OAuth 2.0 دانسته و رفع خطاهای امنیتی آن را در کوتاه مدت غیرممکن گزارش داده است.

فیس بوک به وی پیشنهاد داده است تا برای تمام نرم‌افزار‌های موجود در سکوی مورد استفاده‌ خود از یک لیست سفید استفاده کند که امکان احراز هویت به نرم‌افزار‌های غیرمجاز از دسترس خارج شود.

Wang هم‌چنین این مشکل را به گوگل، LinkedIn، مایکروسافت نیز گزارش داده است و پاسخ‌های متعددی برای مقابله با این مشکل دریافت کرده است.

گوگل که از سامانه‌ OpenID استفاده می‌کند‌، در پاسخ عنوان کرده است که در حال پیگیری این مشکل است و سایر وبگاه‌ها نیز با وعده در مورد هشدار به کاربران و یا عدم قبول مسئولیت در مقابل این آسیب‌پذیری، مشکل را به سامانه‌های احراز هویت مربوط دانسته‌اند.

اگرچه این آسیب‌ پذیری زمانی خطرناک می‌شود که کمپین حملات هدفمند به سوءاستفاده از آن بپردازند، اما از آن‌جایی که هیچ وصله‌ای برای آن وجود ندارد، بسیار خطرناک خواهد بود و البته کافی ا‌ست به تعداد کاربرانی که هر روزه از سرویس‌های آسیب‌ پذیر استفاده می‌کنند نیز اشاره‌ای داشته باشیم که روشن شود این آسیب‌ پذیری می‌تواند دنیای اینترنت را با خطرات جدیِ سرقت اطلاعات مواجه کند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 20433 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: iritn.com تاریخ خبر: 1393/02/14 تعداد مشاهده: 1499
سافت گذر